Dzisiaj przewagę rynkową uzyskują te firmy, które podejmują decyzje dotyczące polityki handlowej w oparciu o rzeczywiste dane ("Data-driven decision making", DDDM), a nie na podstawie obserwacji czy intuicji.
Bez uzyskiwanej na bieżąco wiedzy o tym:
- jaki asortyment nasi klienci aktualnie kupują, a jaki się nie sprzedaje;
- na sprzedaży których towarów zarabiamy najwięcej, a których sprzedaż nie przynosi nam zysku;
- w zakresie których produktów zrealizowaliśmy właśnie nasz plan sprzedaży zakontraktowany z producentami, a których realizacja jest zagrożona i należy podjąć odpowiednie działania (np. przesunięcie do strefy przykasowej);
- promocja w jakich kanałach przysparza nam nowych klientów, a w jakich tylko tracimy pieniądze i czas,
będziemy tracić budżety marketingowe na nieefektywne kampanie, eksponować w najlepszych dla sprzedaży strefach niewłaściwy towar, ustalać zbyt niskie (lub zbyt wysokie) marże, ustalać z producentami niewłaściwe poziomy kontraktów zakupowych, etc.
Zastanów się, czy w swojej pracy otrzymujesz na czas odpowiednią informację niezbędną do skutecznego zarządzania sprzedażą. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z nami. W niezobowiązującej rozmowie przedyskutujemy ten temat i zastanowimy się wspólnie, czy możemy pomóc Ci w rozwiązaniu tego problemu.